onsdag 27 juni 2012

Vardagsbetraktelser: Veckan genom Instagram

Jag vet, jag vet. Nästan halva denna vecka har gått, men bättre sent än aldrig eller hur? Detta är vad jag hade för mig under förra veckan.
 Jag hälsade på hemma hos mina föräldrar som ha en gammal bubbla, lätt snyggaste bilen enligt mig! Älskling och jag hängde upp nya lampor över soffbordet, de är äkta 60-tal och har getts till oss av Älsklingens mormor som ägde dem först. Jag åt en av mina favorit rätter till lunch, karelska piroger. Är man finsk så är man. Tidigare nämnda mormor har skaffat sig en husvagn som "sommarstuga", vi hjälpte till att ställa upp den på campingen.
 Vi stannade på vägen hem och plockade lupiner som jag spanat på i några dagar. På torsdagen kom lönespecen med glada nyheter.Vi åkte upp till skogen och grillade, badade och trillade in i fårhagar (det senaste var det bra jag som gjorde).
 Sen kom fredagen med midsommar som firades på traditionellt finskt vis med bastu, björkris och bastukorv/öl. Vi åt även en midsommar buffé med släkt och firade sedan vidare med vänner. På lördagen åt vi rester som smakade lika gott som dagen innan.
Samma lördag åkte vi upp till skogen igen, jag och en väninna var eldvakter när pojkarna roade sig med sin nya leksak - en gummibåt. På söndagen var det min tur att åka och vi tog en tur på Möckeln och Svartälven. Vi bakade även en rabarberpaj på egen odlade rabarber. Veckan avslutades genom att börja en ny god vana - älsklingen och jag snörade på oss löparskorna och tog en tur. I kväll bär det av igen.

Hur har eran vecka varit?

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...