fredag 3 januari 2014

Vardagsbetraktelser: December genom Instagram

Ny månad och nytt år! Det innebär att det är dags att kika på vad jag hade för mig på Instagram under December, om ni vill följa mig hittar ni mig som @froken_h.

Månaden började med en massa julpysslande då vi bakade pepparkakor, julpyntade och snyggade till i lägenheten. Julkänslan var även på topp när jag såg att kaktusen blommade i fönstret igen. Den har gjort det varje jul sen vi flyttade in och det är ett självklart jultecken. Det var även väldigt mysigt i vardagsrummet där jordgloben fått en ny plats.

Julmysandet fortsatte med en fika på mitt favoritfik, där de pyntat så fint, tillsammans med en av mina fina vänner. Jag loppade mycket under december, både själv och tillsammans med mina föräldrar. Förutom fina fynd hittade jag även lite gamla tidningsurklipp från studentbalen hemma hos mina föräldrar. En tråkig sak som hände i december var att jag tappade min telefon när jag hämtade ut ett paket, ett litet smolk i min bägare som Eric fixade genom att hjälpa mig att byta skärmen.

Jag tröstade mig lite med att sätta upp våra nya läslampor i sovrummet, det känns som att sova på ett lyxigt hotell när jag går och lägger mig. Vi åt även min favoritmat och firade tredje advent. Svärfar kom också över för att göra lite korv tillsammans med sin son och jag pysslade med vår tårtdekoration, den fick lite ny färg på fracken och båda fick ny hårfärg.

Månaden fortsatte med mys hos vårt värdpar där vi sjöng sånger och klappade deras katter. Jag pysslade lite till inför bröllopet,  gjorde julgodis med Eric och hans syster och åt nötter.

Jag passade även på att måla mina naglar i ett juligt tema, firade jul hos mina föräldrar och en trött prins, fick fina julklappar, testade en bordsdekoration och hade min möhippa.

Månaden avslutades med en brunch tillsammans med Eric, införskaffande av en ny stekpanna i stål, en chailatte till frukost och en önskan om ett gott nytt åt till alla mina vänner och följare.

Ta hand om er!

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...