tisdag 14 februari 2012

Tipstisdag: böcker


I julas fick jag en hel del böcker som handlar om mode, miljö och handarbete. Jag har inte hunnit läsa alla dessa ännu men jag har i alla fall bläddrat i alla av dem och det är mycket inspirerande. "Träd kan rädda världen" har ni redan fått se en del av, samma sak med "Sy!"och "Badskumt" kommer att bli recenserad någon gång i framtiden. Näst på tur är "To die for" och det ska bli riktigt spännande att läsa den.

Därför är dagens tips att gå till biblioteket och hitta en bok om mode och miljö som inspirerar dig. Det behöver inte bara vara om hur man gör om saker utan även historia, fakta eller sömnadskonst. Kunskap är en sak som är tungt att lära men lätt att bära (som alla föreläsare på högskolan tjatade om) och hittar men ett ämne eller en bok som gör det lite roligare så är det bara en bonus!

Själv gillar jag att gå till biblioteket men om inte tid finns så duger det lika bra att gå in i kontoret där jag byggt upp min egen lilla modehylla som jag gärna letar inspiration i.

Min "modehylla" i biblioteket, jag har samlat på mig några böcker om ämnet under årens lopp.
Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...