tisdag 27 november 2012

Tipstisdag: Galltvål

Bild härifrån.
I dagens tipstisdag måste jag tipsa er om mitt absoluta favorit rengöringsmedel; galltvål! Det här är ett mirakelmedel, tro mig. Det kan ta bort de svåraste fläckarna och inte slita på det du rengör, jag använder både flytande och fast.

Den fasta har jag i duschen och använder i stället för vanlig två när jag duschar och den fasta använder jag till allt möjligt t ex till att städa toaletterna, för att få bort envisa fläckar på kläder med mera, med mera.

Har gillat galltvål i ungefär sex månader nu men det var inte för ens efter att vi varit i Stockholm på vintage shopping med Elsa Billgren som jag blev helt förälskad i det. Jag köpte nämligen en vit klänning med svarta virkade detaljer som hade ganska svåra ingrodda svett fläckar och på vissa ställen var den helt gul. Jag trodde aldrig att fläckarna skulle försvinna och jag vågade inte tvätta den i tvättmaskinen då jag inte villa att den skulle gå sönder.

Det slutade i alla fall med att jag tvättade klänningen för hand i handfatet tillsammans med galltvål och fläckarna försvann! På de värsta områdena syns det fortfarande en lätt nyans av gula fläckar om man vänder den ut och in men på utsidan syns inget alls, vilket är helt fantastiskt.

Så, har du ett plagg som du fått fläckar på som du inte vet hur du ska få bort, testa lite galltvål.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...