måndag 11 augusti 2014

Modiga måndag: Pärlhörlurar


Bild tagen av min bästa vän Elin, via instagram.

God morgon finingar! Förra veckan skickade min bästa vän Elin snapchat till mig där hon visade sig själv i ett par färgglada hörlurar. Ursnygga tyckte jag och undrade för mig själv vart hon köpt dem. När jag lite senare kikade in på hennes instagram såg jag att hon inte alls köpt dem, utan gjort dem själv! 

En helt strålande idé enligt mig och jag vill ju såklart att ni också ska ta del av den här lysande idén som också bidrar till att hörlurarna inte trasslar sig när man inte använder dem och gör dem lättare att hitta längst ner i botten av väskan.

Det man behöver för att göra dem är:
  • Pärlor i valfria färger
  • En sax eller kniv
  • Ett par hörlurar
Börja med att välja ut pärlor i de färger du vill ha och placera dem i ett mönster (eller bara blanda hej vilt). Sedan är det bara att göra ett jack i pärlan så att den öppnar sig (här är en bra bild på hur jag menar) och trä den på sladden till hörlurarna. Smidigast är att jacka flera pärlor innan man börjar trä dem. Upprepa tills hela sladden är täckt av pärlor!

Och så här fina blir de när de är klara:
Bild från Pinterest.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...