tisdag 6 augusti 2013

Personliga reflektioner: Get your freak on



Sommaren är ju en tid för avkoppling och underhållning, därför bjuder jag idag på en lista med knasiga saker om mig själv i hopp om att roa er. En del är riktigt pinsamt, så enjoy!

Har ett smeknamn som bara din familj kallar dig?
- Mamma kallar mig "kakka pylly housu", som skulle kunna översättas till bajsbyxa. Jag har ärligt talat ingen aning om varför men det antagligen har fastnat sen jag var bebis. Pappa kallar mig Heidi Baby och min sambo och närmaste vänner kallar mig älsk eller älskling.

Vad är en konstig vana som du har?Har du några konstiga fobier? 
- Jag kan för mitt liv inte sitta ordentligt på en stol. Jag har antingen ett eller båda benen uppe i stolen, sitter i skräddare eller med benen i kors. Något jag verkligen inte tycker om och har fobi för är hår, speciellt blött hår som inte sitter på huvudet. Och trånga utrymmen.

Vilken låt gillar du att spela högt när ingen annan hör? Vad är det du stör dig mest på? 
- När personer tuggar med öppen mun och det rinner saliv ur mungipan. Det gör mig illamående och jag tycker det är väldigt ouppfostrat.

Har du några nervösa vanor? 
- När jag studerade och blev nervös inför ett prov så pillade jag sönder naglarna inför varje prov eller så pillade jag bort nagellacket om jag hade det på mig. Så det är definitivt en nervös vana.

Vilken sida av sängen sover du på?
- Jag sover på den som är näsmast dörren, alltså höger sida om du ligger i sängen och vänster om du tittar på den, om jag sover bredvid sambon. Sover jag själv ligger jag på diagonalen och tar upp så mycket plats jag kan.

Vilket var ditt första mjukisdjur och vad hette det?
- Det var en vit och gul hund som jag fick när jag föddes, den hade aldrig något namn. Har dock en favorit och det är en ko jag fick av sambon när jag fyllde 17år som heter Kon.

Vad beställer du alltid på café?
- En chailatte, alltid. Jag är drottningen av chailatte.

Vilken skönhetsregel predikar du men inte lever efter?
- Att använda cerat till läpparna, är urusel på det.

Åt vilket håll står du i duschen?
- Beror på, ibland tittar jag på youtube-klipp samtidigt så då står jag vänd utåt. Annars står jag nog oftast med ansiktet mot väggen.

Har du några konstiga saker som du kan göra med din kropp?
- Jag kan rulla/vika tungan till ett u och det här:

Kolla i kors med ena ögat. Sjukt svårt att fånga på bild!

Vilken är den "tröstmat" som du älskar men vet är dålig för dig?
- Chips, chips, chips. Är ett riktigt chipsmonster.

Vilka fraser eller ord säger du ofta?
- Jääj, dubbelkolla och ha en fortsatt trevlig dag. Jag är jobbskadad.

Vad har du på dig när du sover?
- Helst en stor t-shirt eller bara mässingen.

Vad brukade du bära och tycka var coolt men inte gillar längre?
- Oj, en massa saker. Trender kommer ju och går hela tiden men magtröjor som jag bar en del under 90-talet kommer jag inte sätta på mig igen även om det är på tapeten på nytt.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...