fredag 16 november 2012

Fina fredag: hästsvans med en twist


Det här är en av mina go to frisyrer när jag inte vet vad jag ska göra med håret men ändå vill vara lite fin och inte är sugen på en vanlig hästsvans. Den är fruktansvärt enkel att få till du behöver bara följa ett par enkla steg:

  1. Styla luggen på valfritt sätt. Sätt upp håret i en låg hästsvans. Använd gärna en genomskinlig och tunn hårsnodd.
  2. Gör ett litet hål i håret närmast skalpen.
  3. Vänd över håret och dra igenom håret. Det går bra att använda fingrarna men för ett mer städat resultat skulle jag rekommendera att använda en ponytail styler (hade en sådan när jag var liten men den gick tyvärr sönder)
  4. Klart! Avsluta eventuellt med lite hårspray. 
Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...