tisdag 12 juni 2012

Tipstisdag: Ekologiska träningskläder


Bild från i höstas när jag var på väg till ett Zumba-pass.
Ekostil.se skriver den fantastiska Tanja Danderyd om vad man ska tänka på när man väljer träningskläder. Hon skriver om olika märken som tillverkar träningskläder i ekologiska material, vilka material man ska välja när man köper nya träningskläder, vilka material man ska undvika och en hel del andra bra tips på hur man kan göra sin träning mer miljösmart. Här kan ni läsa hela inlägget om ni är intresserade.

Själv har jag köpt de mesta av mina träningskläder förra året innan jag började min shoppingdetox och hade, tyvärr, inte en tanke på att välja ekologiska material då. Däremot så kommer jag att använda dem tills de faller sönder och förnya dem så länge det går. Än så länge är jag fortfarande nöjd så det är ingen fara och de funkar till alla de träningsformer jag ägnar mig åt för tillfället: zumba, inlinesåkning och promenader. Försöker klämma in lite simning och ridning också men där fungerar tyvärr inte de "vanliga" träningskläderna.

Hur har ni tänkt när ni har valt era träningskläder och vad tränar ni för något just nu?

Ta hand om er!

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...