söndag 13 november 2011

Veckans frestelse: Handskar

Handskar av Burberry från Net-a-porter
Den här veckan har jag velat ha ett par handskar och helst ett par med fingrar. Jag har ett par svarta mockahandskar med volanger som jag köpte förra året på Lindex som jag gillar väldigt mycket. Problemet är bara att de har kommit bort i flytten och är, i alla fall för tillfället, spårlöst försvunna. Antagligen ligger de i en låda med vinterkläder hemma hos mina föräldrar men det är inte säkert.

I alla fall har jag velat ha ett par handskar som jag kan använda till och från jobbet som har ett bra grepp. Just nu har jag endast ett par tumvantar som jag haft sedan jag gick i högstadiet som är kompatibla med ratten och inte glider omkring. Tumvantarna är jättebra men känns lite för varma för den här tiden på året, vi har inte ens fått snö ännu och tumvantar associerar jag med snö. Därför har jag frestats flertalet gånger under veckan att köpa mig ett par nya fingervantar.

Turligt nog fick jag låna ett par skinnhandskar av min älskade mor när vi var hemma hon mina föräldrar på farsdag-middag. De kommer fungera fint tills jag hittar mina egna och innan det blir tillräckligt kallt för att använda fingervantarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...