fredag 18 november 2011

Fröken H fixar: knappar och armbågar


Idag har jag äntligen tagit tummen ur och gått iväg till sybutiken i stan för att köpa knappar till rocken jag bytte till mig under klädbytarkvällen jag var på tidigare i höstas. Jag valde knappar i kombinationen svart och guld då de passade väldigt fint tillsammans med jackan.

När jag ändå var där passade jag på att köpa en speciell knapptråd som inte ska slitas på lika mycket som en vanlig tråd och därmed hålla längre. Toppen tycker jag då det genererar mer "bang for the buck" och är i linje med mitt nya mer ekologiska tänk.


Veckan innan Halloween var jag till samma butik och köpte lappar till armbågarna. Dem ska jag sy på en stickad kofta som börjar bli riktigt sliten över armbågarna nu. Jag hade helst velat ha ett par i en konstraterande färg men de hade bara grått så det fick duga, tror det kommer bli riktigt snyggt det med.

Så nu ska jag titta på film och sy knappar tills några vänner kommer hit och ska äta middag med oss. I kväll blir det, för att använda ett slitet uttryck, fredags mys. Lovar att ni får se processen från sliten jacka till 'nyhet'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...