måndag 12 september 2011

Fröken H testar: Låna kläder

Klänningar, klänningar och mera klänningar!
I torsdags skrev jag ju om att jag inte hade några kläder att ha på mig när vi skulle på Rockabillyfest, men som tur var hörde min tjejkompis Nemo av sig och sa att jag fick låna kläder av henne. Eftersom hon jobbar som modell och har gjort en hel del pin up/50-tal/burlesque-plåtningar så hade hon lite att välja på. M var med också och det slutade med att vi hittade en varsin klänning!

Detaljer på klänningen jag lånade.

Jag tyckte det funkade väldigt bra att låna kläder av Nemo, trots att hon är mycket smalare än mig. Det var även väldigt kul att se vad hon hade i sin garderob samt att välja och vraka utan att behöva spendera några pengar på det. Dessutom är det en mycket bra idé att låna kläder som man kanske bara skulle ha burit en gång om man hade köpt det eftersom det inte är ens egen stil eller liknande. I det här fallet stämmer det verkligen. Jag bär sällan rött och är inte direkt överförtjust i prickigt och hade nog aldrig burit klänningen igen om jag köpt den, trots att det egentligen är en mycket fin klänning. En bättre bild på hur den såg ut på och lite bilder från Lane Loge får ni se i ett annat inlägg.

Nemo visar hur en obekväm 'dagens'-pose skulle se ut.
På tal om något helt annat talade jag och Nemo om att ta dagens outfit till bloggen, detta eftersom vi båda bloggar. Hon tyckte i alla fall att jag behöver se lite gladare ut på mina bilder. Jag förklarade att eftersom jag för allt själv och använder självutlösaren på kameran för att fota har jag 10sek på mig att trycka igång och hitta en pose att stå i som inte ser allt för obekväm ut. Det slutar oftast i att när mina 10sek gått har jag hunnit ställa upp mig men inte rätta till mina ansiktsdrag. Jag är ärligt imponerad av bloggare som tar dagens varje dag och ser bra ut, det är inte bara inte. 

Skulle vilja köpa en fjärrkontroll som jag kan styra kameran med men det går väl under 'onödigt' och får vänta tills mitt shopping fria år är över. Om man inte skulle ta och önska sig en i julklapp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...