måndag 10 mars 2014

Vardagsbetraktelser: Februari genom Instagram



God morgon finingar! Tänk att det redan är mars, tiden flyger verkligen när man har roligt. Innan vi slänger oss hals över huvud in i mars, den första vårmånaden, ska vi dock ta en liten tillbakablick till februari.

Årets kortaste månad började med ett oerhört pysselsug och jag bestämde mig för att göra en cirkelkjol av ett tyg som jag fått av min kompis mamma. Jag hade lite problem med att bestämma mig åt vilket håll mönstret skulle ligga. Min bästa vän Elin fyller år den 3:e februari och det skulle ju såklart firas, här genom en bild från mitt bröllop. Eric och jag lagade lökdhal, som blev supergod och ni fick lära er receptet. Vi tog oss också äntligen tid till att tappa cidern som vi tillverkade i höstas på flaska. Nu väntar vi bara på att den ska kolsyras, så är den redo för förtäring.


Matlagning ligger ju oss varmt om hjärtat i vårt hem, så när vi glömt att köpa sesamolja till en maträtt bestämde vi oss för att göra vår egen, genom att inviga oljepressen Eric fick i julklapp. Resultatet blev starka sesamnudlar som vi ätit flera gånger sedan dess. Förutom ett pysselsug, fick jag också ett starkt lässug. Jag plöjde två böcker på mindre än en vecka och njöt fullt av att läsa dem på min kindle. Tid till att läsa hade jag också, då jag blev sängliggande i fyra dagar när den envisa förkylningen, som jag dragit på hela hösten, äntligen bestämde sig för att bryta ut. Februari innebär ju också alla hjärtans dag. Vi firade den med ett var sitt glas champagne och en god middag på hemmaplan.


Våra bröllopsbilder hittade äntligen hem och de kom levererade i ett väldigt fint paket, vår fotograf har verkligen en bra känsla för detaljer. Förutom att vara den kortaste månaden på året, har februari också varit den mest flytt intensiva. Två par av våra närmaste vänner har flyttat till nya hem och vi har självklart hjälpt till. Det har inneburit mycket bärande på lådor, men också en hel del skratt, speciellt tillsammans med charmtrollet i mitten. Jag snöade dessutom in på den runda vasen från Mio som ni ser ovan. Har sedan dess letat frenetiskt på etsy.com efter en liknande, än så länge ingen lycka. Sista veckan i februari var jag på födelsedagskalas då min vän Fridas äldsta son fyllde hela 4 år och det måste ju såklart firas med tårta och paket!


Februari avslutades med att vi signerade våra tackkort, hittade en lapp från mamma sen flera år tillbaka och kjolen som jag påbörjade i början av månaden blev dessutom klar. Sista februari spelade vi spel på jobbet, eftersom det ändå var fredag, och på kvällen spelade jag biljard för första gången på flera år. Bra avslut på en bra månad. Mars började dock sämre med matförgiftning, men det får ni  veta mer om någon annan gång.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...