torsdag 17 maj 2012

Fröken H testar: Depot

smirk make up palette palett magnet

 Igår fick jag ett paket i brevlådan som innehöll en mycket spännande order, nämligen en Z Palette från Love Make Up. Det är enkelt beskrivet en sminkpalett som man kan utforma själv. Paletten har en magentiserad botten som man lätt fäster ögonskuggor, rouge eller puder vid och locket är genomskinligt så man lätt kan se vad den innehåller. För att kunna fylla denna med godsaker måste man ta ur sminket ur dess original förpackningar aka Depot. Jag använde mig av videon nedan för att ta reda på hur man gör:


Och även denna då några av skuggorna gick sönder:


z palette smirk make up yves rocher PL3 Isadora Obsessive Compulsive Cosmetics

Det man behöver är en palett att ha skuggorna i och skuggor som man vill ha i paletten.

t röd brytblad kniv sax rödsprit röd sprit

Man behöver även alkohol/lösningsmedel, en kniv, en sax, en tändare/ och självhäftande magnetiska plattor om skuggans behållare är tillverkad i ett material som inte är magnetiskt (följde med z palette). Sen är det bara att börja bryta sig in i förpackningarna, smälta limmet med tändaren, pilla loss behållaren ur förpackningen/klippa bort förpackning, ta bort limrester med lösningsmedlet och klistra på plattan.

förpackning skål mått papper skräp skummgummi plast

När man beskriver det såhär så låter det mycket enklare än vad det var och man får vara försiktig så man inte skär eller bränner sig. Dessutom blir det ganska mycket spill och kladd, som bilden ovan skvallrar om. Därför är det bra att ha något att vara på så att man inte kladdar ner överallt. Tips från coachen: ha gott om tid på er om ni försöker er på detta! Tog mycket lägre tid än vad jag förväntade mig.

z palette isadora smink blush rouge ögonskugga eye shadow bronzer

När alla behållare är fria från förpackningar är det bara att lägga ner dem i paletten i önskad ordning och använda den. Jag valde att ordna mina från mörkt till ljust. Klart!

z palette closed

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...